Copywriting

Zkrácená definice:

Copywriting je umění psaní textů s cílem přesvědčit čtenáře k určité akci, například k nákupu produktu nebo přihlášení k odběru newsletteru.

Úplná definice:

Copywriting je technika psaní textů s marketingovým nebo reklamním účelem. Úkolem copywritera je vytvořit atraktivní, přesvědčivý a přitažlivý obsah, který motivuje čtenáře k určité akci, jako je nákup produktu, přihlášení k odběru newsletteru nebo sdílení obsahu na sociálních médiích. Copywriting je zásadní pro efektivní marketing a může být využit v různých formátech, včetně reklamních sloganů, e-mailových kampaní, blogových příspěvků, textů na webových stránkách a sociálních médií.

Příklady z reálné situace:

  1. V e-mailové marketingové kampani společnosti může copywriter vytvořit text nabídky produktu, který poutavě popisuje jeho výhody a vyzývá příjemce e-mailu k nákupu.
  2. Na webové stránce může copywriter vytvořit účinný popis produktu, který podněcuje návštěvníky k nákupu.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Přehnané nebo nepřesné tvrzení v copywritingu mohou vést ke zklamání zákazníků a mohou poškodit důvěru v značku. Je důležité, aby copywriting byl upřímný a přesný.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jak může náš copywriting lépe komunikovat s naší cílovou skupinou?
  2. Jaké výhody našich produktů nebo služeb by měly být zdůrazněny v našem copywritingu?
  3. Jak můžeme měřit účinnost našeho copywritingu?

Citát:

„Copywriting je prodej v tisku.“ – William Bernbach

Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám při dosahování vašich cílů prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Linkedin

Podpořte na Hithitu