Trade marketing

Zkrácená definice:

Trade marketing je forma B2B marketingu, zaměřená na zvýšení poptávky u distributorů, velkoobchodníků a maloobchodníků.

Úplná definice:

Trade marketing je marketingová disciplína, která se zaměřuje na zvýšení poptávky na úrovni velkoobchodu, distributora nebo maloobchodníka. Je to o zvýšení poptávky v obchodním řetězci, nikoli na koncové spotřebitelské úrovni. Trade marketingové strategie mohou zahrnovat propagaci produktů, incentivní programy, výstavy, prezentace produktů, trénink prodeje a další taktiky pro zvýšení viditelnosti a prodeje produktů u maloobchodníků a distributorů.

Trade marketing je důležitý pro marketéry, protože pokud distributor nebo maloobchodník není přesvědčen o hodnotě produktu nebo není schopen ho efektivně prodat, může to vést k nedostatečným prodejům na koncové spotřebitelské úrovni.

Příklady z reálné situace:

  1. Výrobce potravin může poskytnout slevu distributorovi na jejich nový produkt, aby ho distributor zařadil do svého sortimentu a dal ho na přední pozice na prodejní ploše.
  2. Firma vyrábějící sportovní vybavení může poskytnout maloobchodníkům marketingové materiály a trénink pro prodejní tým, aby lépe pochopili a prodali jejich novou řadu produktů.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Trade marketing není zaměřen na koncového spotřebitele. Pokud je marketingová strategie zaměřena přímo na zákazníka, pak se jedná o B2C marketing, nikoli o trade marketing.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaký druh marketingových taktik by mohl přesvědčit naše distributory a maloobchodníky, aby lépe prodávali naše produkty?
  2. Jak můžeme lepší vzdělávat naše maloobchodníky a distributory o výhodách našich produktů?
  3. Jaké slevy nebo incentivní programy bychom mohli nabídnout našim distributorům a maloobchodníkům?

Citát:

„Vše, co děláte v obchodě, musí být zaměřené na zákazníka. Musíte být jasní, kdo je váš zákazník a co od vás očekává.“ – Ray Kroc, zakladatel společnosti McDonald’s.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!