Pinterest

Zkrácená definice:

Pinterest je sociální médium a vizuální vyhledávací platforma pro sdílení a objevování nových nápadů a inspirace.

Úplná definice:

Pinterest je online sociální médium, které umožňuje uživatelům objevovat a sdílet vizuální obsah prostřednictvím nástěnek (boards). Uživatelé mohou „připnout“ obrázky, videa nebo webové odkazy, které najdou zajímavé nebo inspirativní. Pro marketéry, Pinterest je důležitá platforma pro zvyšování povědomí o značce, přitahování návštěvnosti na webové stránky a zvyšování prodeje. Funguje také jako silná vizuální vyhledávací platforma, která umožňuje uživatelům hledat a objevovat nové produkty, nápady nebo trendy.

Příklady z reálné situace:

  1. Interiérový designér může použít Pinterest k prezentaci svých prací, sdílení designových nápadů a inspirace, a přilákat potenciální klienty.
  2. E-shop s bytovými doplňky může vytvořit nástěnky s produkty, které prodává, a přesměrovat uživatele přímo na svou webovou stránku k nákupu.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Pokud společnost používá Pinterest pouze pro sdílení svých vlastních produktů a neposkytuje uživatelům hodnotný nebo inspirativní obsah, může to vést k nižšímu zájmu a interakci s jejich profil. Efektivní použití Pinterestu vyžaduje strategický přístup a porozumění tomu, co uživatele na platformě hledají.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaké typy obsahu by byly pro mé publikum na Pinterestu nejzajímavější a nejužitečnější?
  2. Jak mohu využít Pinterest k přilákání návštěvnosti na mou webovou stránku a zvýšení prodeje?
  3. Jak mohu využít Pinterest pro zlepšení povědomí o mé značce a budování vztahu s mé cílovou skupinou?

Citát:

„Obsah je král, ale distribuce je královna a ta vládne domácností.“ – Gary Vaynerchuk

Přeloženo z originálního citátu: „Content is king, but distribution is queen and she wears the pants.“ – Gary Vaynerchuk.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!