PPC – Pay per Click

Zkrácená definice:

PPC (Pay per Click) je model internetové reklamy, kde inzerenti platí za každé kliknutí na jejich reklamu.

Úplná definice:

PPC (Pay per Click) je model internetové reklamy, kde inzerenti platí za každé kliknutí na jejich reklamu. Tento model je obzvláště populární v rámci vyhledávacích motorů (např. Google Ads) a sociálních sítí (např. Facebook Ads), kde inzerenti mohou cílit na konkrétní demografické skupiny nebo klíčová slova. PPC reklama je důležitá pro marketéry, protože umožňuje rychle dosáhnout velkého počtu potenciálních zákazníků a platit pouze za skutečné interakce s reklamou.

Příklady z reálné situace:

  1. E-commerce obchod používá PPC reklamu na Google Ads, aby se zobrazoval na vrchu výsledků vyhledávání pro klíčová slova související s jejich produkty.
  2. Restaurace používá PPC reklamu na Facebooku, aby dosáhla lidí ve své oblasti, kteří mají zájem o gastronomii.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Nesprávně nastavená PPC kampaň může vést k vysokým nákladům bez odpovídajících výsledků. Je důležité pečlivě sledovat výsledky a optimalizovat kampaně podle úspěšnosti jednotlivých reklam a klíčových slov.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaká klíčová slova bych měl cílit ve své PPC kampani?
  2. Jak mohu optimalizovat své PPC kampaně pro lepší ROI?
  3. Jaké jsou moje cíle pro PPC reklamu a jak je mohu sledovat a měřit?

Citát:

„Zapomeňte na cenu kliknutí, koncentrujte se na cenu konverze.“ – Scott Stratten

Přeloženo z originálního citátu: „Forget the cost of the click, concentrate on the cost of a conversion.“ – Scott Stratten

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám při dosahování vašich cílů prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Linkedin

Objednejte si knihu!