Strategie go-to-market (GTM) je plán zaměřený na tržní poptávku správným prodejním a marketingovým procesem. Můžete vytvořit strategii GTM pro novou firmu, ale také pro novou funkci, značku nebo lokaci.

Při go-to-market strategii je vhodné využít nástroje jako Value matrix, definování kdo je iniciátor, uživatel, ovlivnitel, kdo rozhoduje o koupi, kdo rozhoduje o rozpočtu, kdo má poslední slovo. Je vhodné vytvořit mapu zákazníka pro pochopení celého nákupního procesu a prodejní trychtýř ToFu, MoFu a BoFu.

Před spuštěním GTM strategie musíme definovat:

go to market strategie
ikonka tržní informace

Tržní a konkurenční informace

První fáze:

Definice potřeb

Porozumění správným konkurentům, uživatelům a trhům vede k lepším rozhodnutím v GTM strategii.

Druhá fáze:

Monitorování a sběr

Informace musí být shromažďovány ze správných míst, aby byly relevantní. Díky správné metodologii je možné sledovat správné statistiky.

Třetí fáze:

Analýza a reportování

Samotné poznatky k úspěchu nestačí. Poskytují managementu nástroje pro upřednostňování nápadů a návratnost investic.

Čtvrtá fáze:

Distribuce a využití

Nápady jsou jen tak dobré jako jejich provedení. Shromážděné informace musí být převedeny na produkty, které řeší skutečné problémy.

ikonka tržní plánování

Go-to-market plánování

První fáze:

Plánování

Plánování obvykle spadá do realizace firemní strategie v ročním (Comp & Quota Design, Territory Design), nebo agilním způsobu.

Druhá fáze:

Vývoj

Správná strategie go-to-market poskytuje srozumitelnost všem zaměstnancům a trhu, na který cílíme.

Třetí fáze:

Propojení mezi funkcemi

Vedoucí společnosti na trhu udržují pravidelnou komunikaci a aktivně upravují své strategie tak, aby odrážely současné a budoucí potřeby trhu.

ikonka realizace

Realizace go-to-market

První fáze:

Trasy do tržního prostředí

Pokrytí našeho adresovatelného trhu vede k dalším příležitostem. Balení a ceny by se měly přizpůsobit potřebám každého segmentu na trhu.

Druhá fáze:

Plánování a realizace strategie

Mnoho společností si plete taktiku se strategií. Ve zkratce; taktika znamená dělat věci správně a strategie znamená dělat správné věci.

Třetí fáze:

Správa zdrojů

Monitorování nákladů na pořízení zákazníka (CAC) a jeho celoživotní hodnotu (CLTV) dle tržního segmentu, produktu a prodejního kanálu.

ikonka tečka oddělovač stránky
ikonka tečka oddělovač stránky

Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.

Kontaktní údaje

emailfilip@zsf.cz
mobil(+420) 777 200 308
adresaPalackého třída 131, Brno - Královo Pole

Sleduj mě na sociálních sítích

Napiš mi ještě dnes!