in

BAŤOVY CENY 👠

Ceny končící na 90, 9, 8, 7, atd. ovlivňují naše nákupní rozhodnutí

Tomáš Baťa byl podnikatel, který se nebál experimentovat a nezastavila ho ani deflační politika (měnová reforma) v roce 1922. Napadlo ho, že z každé celé bankovky vrátí desetník, nebo korunu, nebo 10 korun. Vznikly legendární Baťovy ceny.

Cenová strategie nízkých cen

Díky této cenové strategii, boty za 799 vypadají, že stojí méně, než doopravdy stojí. Když se nad tím zamyslíme, asi mi řeknete, že to zaokrouhlujete nahoru a že Vás tohle neovlivní. Tohle ale můžete říct jen když se na tu cenu díváte právě od počítače, kdy na to máte klid a nic jiného vás nerozptylujete. Když jste v obchodě a produktů je v regálech více a všude na vás koukají Baťovy ceny, nemáte šanci svůj mozek ovlivnit aby vše ihned zaokrouhloval nahoru. U cenovek 799 Kč, 899 Kč, 999 Kč, budete vidět hodnotu, kterou částka začíná, nikoli zaokrouhlené varianty 800 Kč, 900 Kč, 1000 Kč.

Fenomén Baťovy ceny

Baťovy ceny jsou ověřenou cenovou strategií a řadí se do evergreenů při sestavování cen u rychlo-obrátkového zboží.

Tento díl vznikl po dotazu od jednoho mého fanouška na Facebooku. „Fungují stále Baťovy ceny? Nebo to lidé už ignorují?“. Tento dotaz mi přišel tak zajímavý, že jsme udělali i průzkum veřejného mínění a zeptali se náhodných kolemjdoucích na názor k Baťovým cenám. Takový menší průzkum trhu v Brně.

Úkol pro vás

Napište do komentářů k Youtube videu, u jakých služeb/produktů se nehodí používat Baťovy ceny a je lepší, když jsou uvozeny celou částkou.

 


Líbí se ti moje marketingová show? Dej mi Lajka 🙂
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Komentáře je možné přidávat do 27.4.2018.