Blog, Show

Výpočet celoživotní hodnoty zákazníka – Customer Lifetime Value

V tomto díle vám vysvětlím jeden z největších ukazatelů potenciálu a efektivnosti firmy, který rozhoduje o míře investic do reklamy. Budeme se bavit o tom, jak si spočítat celoživotní hodnotu zákazníka, na kterou existuje mnoho různých vzorečků a složitějších výpočtů. Výpočet se nejčastěji využívá při segmentační strategii.

Vzoreček a detailní info na Wikipedii: http://bit.ly/1PLLrJL

Ve videu uvedu příklad, za použití jednoduššího vzorečku, ve kterém si snadno spočítáte jakou hodnotu má pro vás váš zákazník.

Díky dobře spočítané hodnotě Customer Lifetime Value (CLV), můžeme lépe rozhodovat o rozpočtech do marketingu, přestaneme se bát zvýšit výdaje na reklamu, protože budeme vědět, že určité procento klientů se vrátí a nakoupí znovu. Nejdražší je pro marketing vždy první kontakt se zákazníkem a pokud vše ostatní uděláte správně, už nikdy nebudete muset investovat pro návrat klienta tolik, co poprvé. Zvýší se efektivita a roste celoživotní hodnota zákazníka.

Někteří zákazníci jsou cennější než jiní. Například loajální zákazník navštěvující restauraci jednou týdně v průběhu celého roku přinese zisk okolo 10 000 Kč. Pokud zůstane věrný po celá léta, můžeme směle hovořit o statisících. Nebylo by hezké mít stovky nebo tisíce takových zákazníků, kteří se podílejí na pravidelném příjmu pro vaše podnikání?