Zkrácená definice:

Podcast je série digitálních zvukových nebo video nahrávek na konkrétní téma, které si posluchači mohou stáhnout nebo streamovat online.

Úplná definice:

Podcast je série audio nebo video nahrávek, často zaměřených na konkrétní téma nebo témata. Posluchači si mohou jednotlivé epizody stáhnout nebo streamovat online. Podcasty se staly populárním způsobem, jak sdílet informace, vyprávět příběhy nebo vést rozhovory. Pro marketéry jsou podcasty efektivním nástrojem pro budování značky, posilování vztahu se zákazníky a sdílení expertních znalostí v daném oboru.

Příklady z reálné situace:

  1. Fitness trenér vede podcast o zdravém životním stylu, kde sdílí tipy na cvičení, rozhovory s odborníky a motivující příběhy svých klientů.
  2. Finanční poradce má podcast, kde diskutuje o finančních strategiích, investicích a dalších finančních tématech.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Pokud podcast neposkytuje hodnotný nebo zajímavý obsah, nebo je zvuková kvalita nahrávek špatná, posluchači mohou ztratit zájem a přestat podcast sledovat.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaké téma nebo témata by mohl můj podcast pokrývat, aby zaujal mou cílovou skupinu?
  2. Jak často bych měl publikovat nové epizody podcastu?
  3. Jaký formát by mohl být pro můj podcast nejvhodnější (rozhovory, monology, panelové diskuze atd.)?

Citát:

„Dělejte obsah, který obohacuje životy vašich posluchačů.“ – Steve Pratt

Přeloženo z originálního citátu: „Make content that enriches people’s lives.“ – Steve Pratt.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!