Zkrácená definice:

Jingle je krátká a chytlavá melodie nebo píseň, která je často používána v reklamě pro podporu značky nebo produktu.

Úplná definice:

Jingle je krátká, chytlavá melodie nebo píseň, která je často používána v rádiu, televizi nebo internetové reklamě pro podporu značky nebo produktu. Jingle jsou navrženy tak, aby zůstaly v paměti posluchačů a spojovaly určitý produkt nebo značku s příjemnými emocemi. Dobře vytvořený jingle může mít silný dopad na uvědomění značky a může zvýšit její rozpoznatelnost.

Příklady z reálné situace:

  1. Výrobce zubní pasty používá jingle v televizní reklamě, aby zdůraznil kvalitu a svěžest svého produktu.
  2. Rychlé občerstvení používá jingle v rádiové reklamě, aby připomněl svůj jedinečný chutný hamburger.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Jingle by měl být používán opatrně, protože pokud je příliš rušivý nebo nepříjemný, může to vést k negativním asociacím se značkou. Je také důležité, aby jingle byl konzistentní s ostatními prvky značky.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaký druh jingle by nejlépe reprezentoval moji značku a produkty?
  2. Jak mohu využít jingle k posílení uvědomění mé značky?
  3. Jak mohu měřit účinnost mého jingle v mé reklamní kampani?

Citát:

„Není skvělého výkonu bez skvělého nadšení.“ – Ralph Waldo Emerson

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!